Geschreven door
Support the line
Datum
december 1, 2020

Ook de afgelopen maand heeft de online wereld niet stil gezeten. Daarom praten we je weer even bij over alle social media updates van November Social Catch Up! Zo blijf jij up to date en ontdek je de nieuwste ontwikkelingen.

1. Nieuwe aangepaste doelgroepen (webshops)

Binnen de doelgroepen zijn er 2 nieuwe categorieën, namelijk “shoppen” en “advertenties op Facebook”. Deze doelgroepen zijn heel interessant voor als je een webshop beheert en daarvoor adverterteert of wilt gaan adverteren, omdat je hiermee heel gericht kunt retargeten zonder gebruik te maken van je pixel. 

Welke nieuwe doelgroepen kun je hiermee maken? nieuwe doelgroepen webshops

Shoppen heeft als nieuwe doelgroepen, mensen die ….. 

  • Producten hebben bekeken
  • Producten hebben bekeken en naar website zijn genavigeerd
  • Producten hebben opgeslagen
  • De winkelpagina hebben bekeken
  • Die de collectie winkels hebben bekeken
  • Producten hebben toegevoegd aan hun winkelwagentje
  • Die betaalprocessen voor producten hebben gestart
  • Die producten hebben gekocht

Advertenties op Facebook heeft als nieuwe doelgroepen, mensen die ….

  • producten hebben bekeken in mijn catalogus
  • Een chatbericht hebben gestuurd over producten uit mijn catalogus

Waarom is dit nou zo interessant voor jou? Facebook is bezig om alles zoveel mogelijk binnen het platform te behouden. Met Facebook Pay in het vooruitzicht kan het zijn dat er in de toekomst minder mensen naar je website geleid worden omdat alles binnen de app blijft. Hierdoor worden ook de pixel triggers minder vaak afgevuurd, waardoor je deze minder efficiënt kunt gebruiken om te retargeten.

Hoe maak je deze doelgroepen? Exact hetzelfde als de andere aangepaste doelgroepen. Je kunt ze ook maken o.b.v. je Instagram account. 

2. Google Webstories 

Stories zijn natuurlijk al heel lang hot op Facebook en instagram. Nu komt ook Google met een variant op de story! Deze is te zien op de zoekresultaten pagina en verdwijnt, in tegenstelling tot Facebook en instagram, niet na 24 uur.  Onze collega Thom heeft de Google Webstory al uitgeprobeerd en er een blog over geschreven. Klik hier als je er alles over wilt lezen. 

3. Nieuwe lay out van je Instagram home screen.

Nieuwe Lay Out InstagramJe home screen heeft ook wat veranderingen doorgemaakt. De volgende knoppen zijn verplaatst van onderin naar rechtsboven in de hoek:

– Nieuw bericht (het plusje)

– Activiteit: likes, nieuwe volgers, tags (het hartje).

Deze staan nu naast je chatberichten knop.

Onderin je home screen is er plaats gemaakt voor:

– Reels (het video tekentje)

– Winkel (het tasje)

Verder vind je zoals voorheen onderin je scherm nog steeds het overzicht, de zoekknop en je eigen profiel. 

4. Instagram Live

De laatste update van deze Social Catch Up zijn de kleine ontwikkelingen binnen Instagram Live.

  • Je kunt nu 4 uur lang live gaan (in plaats van 1 uur)
  • Je live video blijft 30 dagen beschikbaar in je archief. Hierdoor kun je je uitzending downloaden of uploaden als IGTV. 
Stay Tuned Wil jij op de hoogte blijven van alle Social media updates? Houd onze blog dan goed in de gaten!

Of zou je graag via Social media kanalen willen adverteren, maar heb je zelf de expertise niet? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

[activecampaign form=7]