Blog

Laatste update: 16:20 – 9 november 2023 In dit artikel vertellen we je graag meer over de laatste ontwikkelingen over het verbod op tracking voor advertenties op Instagram en Facebook. Dat is opgelegd door de European Data Protection Board. Dit artikel zullen we vanuit Blue Agency regelmatig updaten bij nieuwe belangrijke ontwikkelingen of inzichten. Wat is er gebeurd? Verbod op tracking voor ads op Instagram en > Meer lezen? <

Lees meer

De officiële datum is reeds bekendgemaakt: vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics (UA). Dit klinkt nog ver weg, maar het is juist nu de tijd om over te stappen naar Google Analytics 4 (GA4). Al je verzamelde data uit UA wordt namelijk niet meegenomen in GA4. Om te voorkomen dat je geen vergelijkingen meer kan maken met voorgaande periode, is het > Meer lezen? <

Lees meer

De officiële datum is reeds bekendgemaakt: vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics (UA). Ben jij klaar om de nieuwe manier van meten te ontdekken? Met ons 6-stappenplan verzamel je binnen no-time data binnen Google Analytics 4 (GA4). Google Analytics 4 instellen in 6 stappen Ga naar de beheerdersomgeving en kies in de property-kolom voor ‘instelassistent voor GA4’. Klik op de > Meer lezen? <

Lees meer

In tegenstelling tot Google Universal, kun je in Google Analytics 4 geen doelen en filters instellen. In plaats daarvan maken we gebeurtenissen aan. Benieuwd hoe je dit in 5 stappen zelf voor elkaar krijgt? Onze Google experts laten je zien hoe je dit instelt. Heb je de conversies ingesteld via Google Tag Manager? Ga dan gelijk door naar stap 4.  Ga naar “conversies” in het configureren > Meer lezen? <

Lees meer

E-mail marketing software MailBlue, creative Agency Social Catch en online trainingsplatform OVA hebben eind 2020 plannen bekend gemaakt om onder één groep naar buiten te treden. Per 1 augustus 2021 gaan de bedrijven verder onder een nieuw moederbedrijf genaamd Out Of The Blue Group.  ‘Binnen de Out Of The Blue Group kunnen we de krachten van de bedrijven en +25 specialisten bundelen om klanten een breder > Meer lezen? <

Lees meer

Het eerste kwartaal van dit jaar zit er weer op. En de social media platformen hebben niet stilgezeten. Daarom delen we vandaag de social media updates van maart met je. Echter gaat het deze keer vooral om dingen die op de plank liggen, maar ze zijn de moeite waard om even te lezen! Facebook Rooms – Audio only optie Clubhouse is trending aan het worden en > Meer lezen? <

Lees meer

Een tijdje terug plaatsten we een poll op Instagram met de stelling “content marketing is cruciaal voor je bedrijf”. Daaruit bleek dat bijna 100% het hiermee eens was. Om in te spelen op deze uitslag schreven wij deze blog, want hoe ga je nou van zero naar hero met online adverteren? We leggen uit wat er allemaal bij komt kijken, waar je rekening mee moet houden, > Meer lezen? <

Lees meer

Wanneer je gaat adverteren moet je goed in kaart kunnen brengen welke doelgroep je wilt bereiken. Wie is jouw ideale klant? Het zou zonde zijn als je geld hebt geïnvesteerd in Facebook maar de verkeerde doelgroep hebt bereikt. We schreven deze blog zodat jij meer inzicht krijgt in de doelgroep van je advertenties. Soorten doelgroepen  Eerst gaan we eens kijken naar welke soorten doelgroepen er zijn.  Koud > Meer lezen? <

Lees meer

In deze blog gaan we het hebben over de basis van een break-even funnel en hoe deze eruit ziet. Maar allereerst gaan we antwoord geven op de vraag: Wat is een break-even funnel? Break-even wat?! Het woord break-even is voor de meeste ondernemers wel duidelijk. Maar wat is dan een funnel? Een funnel is een ander woord voor een automation. Een automation is een online geautomatiseerde > Meer lezen? <

Lees meer

Wanneer je gaat adverteren via Facebook en Instagram moet je goed in kaart kunnen brengen welke doelgroep je wilt bereiken. Wie is jouw ideale klant? Het zou zonde zijn als je geld hebt geïnvesteerd in Facebook maar de verkeerde doelgroep hebt bereikt.  Soorten doelgroepen  Eerst gaan we eens kijken naar welke soorten doelgroepen er zijn.  Koud > mensen die jou nog niet kennen Lauw > mensen > Meer lezen? <

Lees meer

Vorige keren hebben we het gehad over de leadmagnet/weggever en de landingspagina. Bij het gebruik van deze elementen is er nog iets wat echt niet mag ontbreken. Namelijk, de bedankpagina. Dit is de pagina waar men terecht komt nadat ze je weggever hebben aangevraagd of een aankoop hebben gedaan. In deze blog ontdek je de voordelen van de bedankpagina. Als uitgangspunt nemen we hierbij een weggever, maar > Meer lezen? <

Lees meer

Vandaag gaan we het hebben over de leadmagnet. Deze wordt ook wel “weggever” genoemd. Je raadt het misschien al, het is (vaak) een gratis product wat je weggeeft in ruil voor gegevens. Dit zijn dan voornamelijk mailgegevens om de ideale klant later via mailtjes informatie te geven over jouw product of dienst. Deze gegevens probeer je te verkrijgen op je landingspagina, klik hier voor meer uitleg > Meer lezen? <

Lees meer