Geschreven door
Support the line
Datum
september 19, 2017

Je kent het vast wel, de Instagram Stories die bovenin je tijdlijn op Instagram verschijnen. Dit zijn korte video’s of foto’s die een paar seconde zichtbaar zijn en na 24 uur verdwijnen. De Instagram Stories zijn bedoeld om even snel iets met je volgers te delen. In Nederland maken 3,2 miljoen Nederlanders gebruik van Instagram, waarvan er anderhalf miljoen dagelijks inloggen. Dit biedt dus veel kansen voor jouw bedrijf!

Waarom zou jij de Instagram Stories toepassen voor jouw bedrijf?

Wanneer je berichten plaatst die na 24 uur weer weg zijn, biedt je exclusieve content aan je volgers en kan je je onderscheiden van andere bedrijven. Je wordt als volger gedwongen regelmatig de Instagram Stories te checken om up-to-date te blijven.

Met Instagram Stories kan je ook zien hoeveel mensen er naar jouw bericht hebben gekeken, zodat je in de toekomst je Stories kan aanpassen. Bovendien is het gebruiken van Instagram Stories erg nuttig wanneer je een jonge doelgroep wil bereiken. Jongeren van nu houden van korte, snelle en visuele informatiewerving.

Wanneer zet je Instagram Stories in voor jouw bedrijf?

– Geef je volgers een kijkje achter de schermen door te laten zien hoe je werkt, met wie je werkt of hoe een product of dienst tot stand komt. Door achter-de-schermen beelden te delen, creëren je een persoonlijke band met je volgers.
– Gebruik Instagram Stories om snelle tips of advies te geven.
– Je kan je volgers ‘meenemen’ naar een bedrijfsevenement door korte filmpjes en foto’s te plaatsen van het evenement. Zo krijgen je volgers het gevoel dat ze erbij zijn en ze zien ze tegelijk wat jouw werkzaamheden zijn.
– Je kan een preview geven van nieuw product dat binnenkort te koop is. Zo raken je volgers nieuwsgierig en willen ze het product in de toekomst wellicht kopen.
– Je kan foto’s en video’s van een influencer (bekend persoon die jouw doelgroep beïnvloed) delen, die over jouw producten praat of ze ook echt gebruikt.
– Kondig winacties aan via Instagram Stories. Mensen die mee willen doen blijven de actie volgen wanneer je ook de winnaar van de actie vermeld op je Instagram Stories.
– Wil je de mening van jouw doelgroep? Vraag ze dan om feedback zodat er interactie ontstaat.

Probeer creatieve Instagram Stories te maken met behulp van emoji’s, filters en teksten die jouw doelgroep aan spreken.

 

Mocht je nog meer informatie willen ontvangen, kun je ons altijd mailen! Succes!

Tags