Geschreven door
Support the line
Datum
augustus 1, 2017

Op dit moment gebruiken meer dan vijf miljoen bedrijven het platform van Facebook om specifiek te adverteren. Dankzij Facebooks hypertargeting software is het voor bedrijven mogelijk om de perfecte doelgroep te vinden en te bereiken. Dus wanneer jij vrouwen tussen de 26 en 31 jaar oud zoekt, die van katten houden, regelmatig online shoppen, geïnteresseerd zijn in de politiek en in de omgeving van Utrecht wonen, dan zorgt Facebook ervoor dat je die vrouwen kunt bereiken. En dat is ook de reden dat de advertenties die jij in jouw tijdlijn ziet, zo persoonlijk en relevant lijken te zijn.

De eerdergenoemde hypertargeting software is het antwoord van Facebook op de advertenties die Google veilt bij gespecificeerde zoekopdrachten (deel van Google Adwords). Google verkoopt advertenties die maar één klik verwijderd zijn van een aankoop, omdat deze worden getoond aan mensen die actief op zoek zijn naar een product of dienst. Facebook gaat niet voor de rechtstreekse behoeftebevrediging. In het advertentieplatform van Facebook draait het om de voorspelbaarheid van het menselijke gedrag. Er worden zoveel mogelijk gegevens verzamelt van jou en gelijkgestemden, zodat er inzicht kan worden vergaard in jouw toekomstige koopgedrag.
Deze software van Facebook heeft ervoor gezorgd dat de winst met 71 procent is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast is Facebook nog niet uitgegroeid dankzij Instagram, WhatsApp en Messenger als onderdeel van Facebook.

Dankzij deze hypertargeting software kunnen wij van Social Catch op een hele gerichte manier adverteren. Zo bereiken we altijd de juiste doelgroep en kunnen we goed testen wat voor jouw bedrijf het beste werkt. Door de standaard privacy-instellingen weet Facebook heel veel over je. Deze data wordt vergaard uit je gedrag op Facebook, maar ook uit bezoeken aan andere websites met een onzichtbare Facebook-pixel. Met meer dan 800 verschillende selectiecriteria en door verschillende eigenschappen te combineren, is de juiste doelgroep voor jouw bedrijf goed te vinden. Het doel is om zoveel mogelijk geschikte en relevante mensen te bereiken. Dankzij de Power Editor van Facebook, een advertentieprogramma volgeladen met statistieken, kunnen we heel specifiek aanpassingen maken en de campagnes voor onze klanten continu blijven optimaliseren.

 

Met Facebook Advertising kunnen we jouw omzet verhogen en jouw bedrijf verder laten groeien. Nieuwsgierig naar wat wij allemaal voor jou kunnen betekenen? Mail dan naar ted@theblueagency.nl!

Tags
Categorieën