Geschreven door
Support the line
Datum
juni 15, 2017

Het is voor bedrijven steeds moeilijker om op te blijven vallen binnen de overvolle markt. Om je te blijven onderscheiden is het belangrijk dat je herkenbaarheid, imago en structuur creëert. Dit kan door middel van communicatie-uitingen of een bepaalde huisstijl, maar het belangrijkste is dat de merkidentiteit klopt. Branding kan er op verschillende manieren voor zorgen dat jouw bedrijf een boost krijgt. Bij branding komen verschillende dingen kijken. Je kunt hierbij denken aan een logo of beeldmerk, maar ook de tone of voice, de manier waarop het bedrijf communiceert, van een bedrijf is een belangrijk onderdeel van branding. Hieronder beschrijven we een aantal tips die je kunnen helpen bij jouw branding.

 

1. Focus je op het bouwen van verbindingen in plaats van alleen te verkopen.
Branding gaat over de interactie met jouw doelgroep. Social mediakanalen zijn de perfecte plekken om het gesprek aan te gaan met jouw consumenten. Gebruik social media dus niet alleen maar om te informatie te zenden of voor enkelvoudige marketingdoeleinden. Jouw bedrijf of merk heeft een verhaal en het is jouw taak om dit zo goed mogelijk naar buiten uit te dragen. Zo verbind je de doelgroep aan jouw merk.

2. Gebruik bestaande data voor gepersonaliseerde marketing.
Consumenten laten onbewust veel data achter op jouw website of social mediakanalen. Met deze informatie kun je de consument perfect persoonlijk aanspreken. Denk hierbij aan gepersonaliseerde nieuwsbrieven of advertenties. Op deze manier krijgt de consument alleen te zien wat voor hem of haar interessant en relevant is.

3. Cross-channel en cross-device. 
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw advertentie of nieuwsbrief voor elk apparaat geschikt is. Wanneer dit niet het geval is, verliest de content zijn sterkte en zal de boodschap niet goed overkomen. Het is dus van groot belang dat jouw content cross-channel leesbaar en duidelijk is op elk soort apparaat.

4. Denk na over videomarketing.
Met de opkomende functies van Facebook en Instagram om stories te delen of live te gaan is het bijna vanzelfsprekend voor sommige bedrijven om daarin mee te gaan. Wanneer deze content aansluit bij jouw bedrijf, kunnen deze functies echt een aanvulling zijn op jouw branding!

 

Social Catch kan jou helpen bij het opstarten en sterker maken van jouw branding. Voor meer informatie kun je mailen naar lauren@theblueagency.nl.