Geschreven door
Support the line
Datum
juli 13, 2019
Ben je nog niet tevreden over de conversie die je op dit moment behaalt in je funnels? Of vinden er te weinig aankopen in plaats? Dit is iets wat we bij veel klanten terugzien. In dit artikel gaan we niet in op het optimaliseren van de inhoud van je funnels, maar op stappen om meer mensen in je funnel te krijgen en hoe je de conversie kan verhogen voordat men in de funnel komt. We maken het behapbaar door de vier belangrijkste punten uit te lichten.

 

Alle credits gaan naar https://imu.nl want deze kennis deelden ze op hun IMU event met ons!

 

1. De exit pop-up
Een groot gedeelte van de bezoekers op je landingspagina converteert niet. Vaak ligt het percentage onder de 50% waardoor dus meer dan de helft niet zijn of haar gegevens achterlaat.

 

Zorg daarom dat, als mensen op je landingspagina komen, ze een exit pop-up te zien krijgen voor ze je pagina echt kunnen verlaten. Dit zorgt in de meeste gevallen voor een extra conversie van 20% op je landingspagina.

 

2. Creëer een aanbod op de bedankpagina
Een van de bekendste methodes (en ook het meest toegepast!) is een aanbod op de bedankpagina van je weggever. Dit zorgt er voor dat je directe omzet kan genereren. Het geeft jou de mogelijkheid om direct je advertentiekosten terug te verdienen. Je voelt ‘m al, als je jouw advertentiekosten terugverdient kun je met een onbeperkt budget adverteren.

 

3. Het kassakoopje
Iets wat je minder vaak terug ziet komen is een ‘kassakoopje’. Op het moment dat men iets afrekent is de kans vrij groot dat je een extra product kan verkopen als je een scherp aanbod hebt wat men alleen tijdens de checkout krijgt en echt niet kan laten liggen. Er is al een intentie dat iemand bij je wil kopen, anders zouden ze niet in je check-out komen.

 

4. De one-click upsell
Indien je werkt met een SEPA-machtiging, is het mogelijk om na de aankoop te werken met een one-click upsell. Een one-click upsell kun je plaats laten vinden nadat mensen al een aankoop gedaan hebben bij je waarbij ze met een simpele druk op de knop direct een andere aankoop kan doen.

 

Nu hoor ik je denken, hoe bouw ik dat in mijn website? De vraag is of je het moet willen. Je kunt namelijk voor een vast bedrag per maand gebruik maken van deze functionaliteiten door met Plug & Play te werken van de IMU.
Tags
Tips
Categorieën