Geschreven door
Support the line
Datum
maart 15, 2017

Sinds november 2016 is Instagram bezig met een test in Amerika met 20 grote merken om Instagram Shopping te introduceren. Wat is Instagram Shopping en waarom is het handig?

Het aanbieden van producten via Instagram verloopt nu nog lastig. De meeste bedrijven doen dit via ‘’link in bio’’ waarbij een link wordt geplaatst op het profiel van het bedrijf welke verwijst naar een website. Met de komst van Instagram Shopping wordt het gemakkelijker om producten aan te bieden via foto’s die worden geplaatst. Via een speciale shopping-tag wordt de productinformatie getoond en vervolgens wordt er gelinkt naar het product op de webshop. Zo wordt Instagram een nieuw shoppingplatform, speciaal gericht op de mobiele gebruikers.

De nieuwe shopping mogelijkheid op Instagram toont linksonder een ‘’Tap To View Product’’ button, waarmee de productinformatie in beeld komt. Ook komt er dan een ‘’Shop Now’’ button tevoorschijn en wanneer een gebruiker hierop klikt, wordt er doorgelinkt naar het product op de website van het bedrijf. Er kunnen maximaal vijf producten worden gelinkt in één Instagrampost. Door deze functie krijgen gebruikers eerder de informatie die ze nodig hebben, zonder dat ze de app hoeven te verlaten.
Dit is een positieve ontwikkeling voor bedrijven omdat zij op deze manier hun producten aan de doelgroep kunnen verkopen via een van de meest gebruikte social media platformen.

Instagram is nu dus nog bezig met de testfase. Uiteindelijk willen ze het Instagram Shopping zo ver mogelijk optimaliseren en uitbreiden. Zo willen ze bijvoorbeeld ook de optie creëren dat gebruikers producten kunnen opslaan om later verder te shoppen. Wanneer Instagram Shopping over de hele wereld live zal gaan, is nog niet duidelijk. Maar dat deze nieuwe functie veel bedrijven zal gaan helpen is zeker!

Tags
Categorieën