Geschreven door
Support the line
Datum
augustus 22, 2019

Eind augustus start Facebook met het introduceren van het nieuwe frisse ontwerp, namelijk: FB5. Het nieuwe ontwerp is eenvoudiger, sneller, meeslepender en hierin staat communicatie centraal. De update zal eerst in de Facebook-app doorgevoerd worden, de desktop website zal in de loop van september volgen.

Maar wat betekent dit concreet voor je berichten en advertenties?

Met het nieuwe ontwerp wijzigt Facebook de beeldverhouding voor berichten en advertenties in de nieuwsfeed. Berichten en advertenties in de mobiele nieuwsfeed zullen weergegeven worden in een beeldverhouding van 4:5 (1080 x 1350), wat betekent dat ze korter zijn.

Voor ondernemers die gebruikmaken van de adverteermogelijkheden binnen Facebook, betekent dit dat advertenties minder tekstregels zal weergeven en de maximale hoogte voor foto’s en video’s in de advertentie wordt verkleind. Volgens Facebook laat de nieuwe advertentie-indeling slechts drie tekstregels zien in de eerste weergave op de tijdlijn. Wanneer men graag het gehele bericht wil lezen kunnen zij dit door in de tekst te klikken op ‘Meer weergeven’. 

 

In onderstaand voorbeeld zie je de verschillen tussen het oude en nieuwe ontwerp. Links de bekende weergave en rechts de nieuwe weergave. 

Hoe gebruik je het nieuwe ontwerp in jouw voordeel?

De eerste drie zinnen van je bericht of advertentie in combinatie met de titel worden leidend. Zorg er daarom voor dat hierin direct duidelijk is waar het bericht of de advertentie over gaat. Dit kan je combineren met een trigger die direct de nieuwsgierigheid van je volgers en doelgroep aanspreekt en zij graag het gehele bericht lezen. Zo kan je de betrokkenheid bij je bericht tevens ook vergroten en kan het algoritme beter sturen. 

Voor het adverteren wordt het belangrijker te denken in lange termijn binding vanuit je branding. Door het plaatsen van meerdere kortere berichten, kom je vaker terug op de nieuwsfeed van je doelgroep. De kortere berichten kan je strategisch wegzetten. Eigenlijk kan je dit zien als funnels die elkaar versterken en daarmee de lange termijn binding met je doelgroep versterkt. 

Dus,

Hou het kort en denk in lange termijn binding.

Zie je door de bomen het bos niet meer en wil je graag je Facebook uitbesteden? Klik dan hier.

 

 

Tags
Categorieën