Geschreven door
Support the line
Datum
maart 30, 2017

De Facebook Live-functie is al een langere tijd beschikbaar voor een beperkt aantal Facebook-accounts. In het begin konden alleen bepaalde artiesten gebruik maken van deze functie, zodat zij interessante gebeurtenissen konden delen met hun fans. Nu is deze functie ook voor de gewone gebruikers beschikbaar om vervolgens ervaringen te delen met vrienden, familie, prospects en klanten. Waar ook ter wereld.

Wat is een live video precies?
Live video is video die je direct uitzendt, zodat je jouw ervaringen kan delen met anderen. Je volgers kunnen naar de video kijken terwijl het gebeurt. Het trekt veel mensen aan omdat het nog onduidelijk is wat er gaat gebeuren. Zo krijgt men het gevoel erbij te zijn, deel uit te maken van wat er gebeurt en dat tezamen met de onzekerheid hoe het afloopt. De kijkers kunnen ook reacties plaatsen onder de live video terwijl ze kijken.

Facebook Live voor bedrijven
Facebook Live is een logisch gevolg op de strategie van Facebook om het grootste online platform te worden. Het enorme gebruiksgemak van Facebook in samenwerking met de groeiende populariteit van video maakt Facebook Live zeer interessant voor bedrijven. Je betrekt de kijkers en de consument in jouw bedrijf. Er kan zo op een persoonlijke en transparante manier gebruik worden gemaakt van Facebook Advertising.

Vijf belangrijke tips voor een Facebook Live video:

  1. Zorg voor een goede internetverbinding
  2. Plaats van tevoren een bericht over jouw livestream
  3. Kies een pakkende introductie
  4. Reageer op reacties
  5. Stream regelmatig
Tags
Categorieën