Geschreven door
admin
Datum
november 1, 2018

Achtergrondinformatie

Misschien zegt het je niets, maar we kennen deze vorm van adverteren stiekem allemaal. Direct na een bezoek aan een webshop en het bekijken van één of meerdere producten, zie je een voorgesteld bericht met het product en een reeks verwante artikelen.

Als e-commerce ondernemer is dit natuurlijk een prachtige kans om een doelgroep die al warm gemaakt is voor je product en interesse heeft getoond, in de aankomende dagen warm te houden en te overtuigen om tot aankoop over te gaan. Door herhaaldelijk het product te tonen werk je ernaar toe om in de top-of-mind te komen van je potentiële klant.

 

Een voorbeeld van zo’n dynamische advertentie op mobile en desktop:

Dynamische retargeting mobile

Dynamische retargeting desktop

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pak weer de leiding

En eerlijk is eerlijk, als e-commerce ondernemer baal je er stiekem van wanneer je het percentage aan bezoekers ziet die het aankoopproces niet hebben afgerond. Leuk dat analytisch inzicht….

Met dynamische retargeting pak jij als ondernemer weer de leiding en stop je met het afwachten tot er een sale komt. En groot gelijk, we leven in een tijdperk dat we altijd en overal in contact kunnen zijn met onze ideale doelgroep en potentiële klanten. Als e-commerce ondernemer heb jij het lef om elke kans te pakken en zichtbaar te zijn onder je doelgroep.

Dynamische retargeting geeft je de kans onderscheid te maken in de bezoekers die een product bekijken, producten in hun winkelwagen hebben achtergelaten en kopers. Dit zorgt ervoor dat je een persoonlijk aanbod kan doen wanneer je hen weer benaderd met een dynamische campagne.

 

Wat heb je nodig om te starten met dynamische retargeting?

  • Een Facebook bedrijfsmanager. Lees hier hoe je dit aanmaakt;
  • De uitgebreide Facebook pixel koppelen met jouw webshop;
  • Een up-to-date productfeed vanuit je webshop (XML);
  • En een potje lef.

Instagram shopping

Nog even een extra insight. Wanneer je jouw productfeed en Instagram volledig gekoppeld hebt, kan je een aanvraag indienen bij Instagram om ook gebruik te maken van Instagram Shopping. In al jouw Instagram posts kan je nu de producten taggen en geïnteresseerden direct naar jouw webshop leiden. Taggen maar! Binnenkort is het trouwens ook mogelijk om in de Stories producten te taggen.

Zo ziet Instagram shopping eruit! (Bron)

 

Wil je nog meer uit jouw social media advertising halen? Of wil je een keer strategisch sparren met een van onze specialisten? We denken graag met je mee en bieden graag ondersteuning bij het online uitbouwen van jouw business. Vul onderstaand formulier in en we spreken elkaar snel.

[activecampaign form=17]

Categorieën