Geschreven door
admin
Datum
oktober 10, 2018

Sinds begin oktober wijst Facebook er iedereen op dat vanaf 15 oktober een bedrijfsmanager gekoppeld moet zijn aan een advertentieaccount. In dit artikel nemen we je stap voor stap mee om te zorgen dat je je advertentieaccount zelf kunt koppelen aan een bedrijfsmanager. Volg deze stappen zorgvuldig als je dit nog niet hebt gedaan.

 

Het is belangrijk dat je deze stappen voor aanstaande 15 oktober hebt doorlopen, zodat je (en je team) toegang blijft hebben tot de doelgroepen en dat je de campagnes kunt blijven optimaliseren.

 

Stap 1:

Ga naar: https://business.facebook.com/. Je ziet dan onderstaande pagina, waar je rechtsboven de button ‘Account maken’ ziet staan. Klik hier op voor de vervolgstap. Het kan zijn dat je eerst rechtsboven op ‘Meer’ moet klikken voordat de button ‘Account maken’ zichtbaar is, dit is afhankelijk van je browser.

Stap 2:

Vul beide formulieren in die naar voren komen met je persoonlijke gegevens. Tip: gebruik bij het kopje ‘Je zakelijke e-mailadres’ het e-mailadres waarmee je inlogt op Facebook. Dit zorgt ervoor dat je meldingen niet dubbel ontvangt per mail.

 

Stap 3:

Volg de instructies uit de bevestigingsmail. Hierdoor word je direct naar je bedrijfsinstellingen geleid. Ga nu verder naar stap 4b.

 

Stap 4a: Alleen toepassen als je niet direct naar je bedrijfsinstellingen bent geleid:

Het kan zijn dat je na het klikken in de mail niet direct in de bedrijfsinstelling terecht komt. Ga dan naar de achterkant van je advertenties. Controleer rechts (naast de zoekfunctie) of je in de bedrijfsmanager zit die je net hebt aangemaakt:

Wanneer de bedrijfsmanager is aangevinkt, klap dan linksboven het gehele menu uit door op het icoontje van de drie streepjes te klikken. Onder het laatste kopje ‘Instellingen’ vind je ‘Bedrijfsinstellingen’ Klik hierop om door te gaan naar de bedrijfsinstellingen.

Stap 4b:

Koppel je pagina. links in de opsomming vind je onder het kopje ‘Accounts’ het kopje Pagina’s.Klik op de blauwe knop ’+ Toevoegen‘ en kies voor de eerste optie, namelijk: Een pagina toevoegen.

Typ de naam van je Facebookpagina of gebruik de URL. Hierdoor verschijnt je pagina als suggestie in het formulier. Als de juiste pagina geselecteerd is voltooi je deze stap met de knop: ‘Pagina toevoegen’.

 

Stap 5a:

Koppel je advertentieaccount. Voor deze stap heb je het ID-nummer van je advertentieaccount nodig. Om makkelijk te werk te gaan kan je het beste je huidige tabblad (Facebook bedrijfsinstellingen) even dupliceren in je browser. In het tweede tabblad kan je dan gemakkelijk switchen naar je persoonlijke advertentieaccount (rechtsboven).

 

 

Nu kan je het ID-nummer van je advertentieaccount achterhalen door in het menu naar advertentiebeheer te gaan. Achter je naam vind je het account ID-nummer. Dit nummer is gelijk aan het nummer in de URL. Het ID-nummer kan je daarom makkelijk kopiëren uit de URL.

 

Stap 5b:

Terug naar het eerste tabblad, waar je in de bedrijfsinstellingen van je bedrijfsmanager staat. Links in de opsomming vind je ook weer onder het kopje ‘Accounts’ het kopje ‘Advertentieaccounts’.  Klik op de blauwe knop ’+ Toevoegen‘ en kies voor de eerste optie, namelijk: Een advertentieaccount toevoegen. Vul het advertentieaccount-ID in en voltooi de stap.

 

Stap 6:

Voeg je partner toe! In de bedrijfsinstellingen vind je links in de opsomming onder het kopje ‘Gebruikers’ het kopje ‘Partners’. Klik op de blauwe knop ’Toevoegen’  en vul het Bedrijfs-ID in van je partner. Voltooi vervolgens de stap.

 

Stap 7:

Wanneer anderen ook toegang nodig hebben tot het advertentieaccount en Facebookpagina (bijvoorbeeld je VA), kan je deze persoon los toevoegen aan de bedrijfsmanager. Links in de opsomming vind je onder het kopje ‘Gebruikers’ het kopje ‘Personen’. Hier vind je jezelf terug, maar kan je ook personen met hun e-mailadres toegang verlenen tot de bedrijfsmanager. Klik op de blauwe knop ’Toevoegen’.

  • Vul het e-mailadres in van de desbetreffende persoon;
  • Wijs de bedrijfsrol toe;
  • Vink in het tweede scherm aan dat ze zowel tot de pagina als het advertentieaccount toegang hebben en verstuur de uitnodiging.

Deze persoon ontvangt per mail een uitnodig met instructies. Na het volgen van de instructies heeft deze persoon weer volledig toegang tot de pagina en het account.

 

Je bedrijfsmanager is nu volledig ingericht. Je partner heeft ook toegang. Jij en je team kunnen direct verder met het monitoren en optimaliseren van de campagnes!

Wil je meer weten hoe je het maximale uit jouw Facebook en Instagram advertenties kan halen? Mail ons dan op info@theblueagency.nl of bel ons op 0850 29 05 29.

Tags
Categorieën