Geschreven door
Support the line
Datum
september 24, 2018

Webinars geven is iets wat de laatste jaren zijn opmars heeft gemaakt onder guru’s, coaches, dienstverleners en zelfs webshops. Een leuke ontwikkeling om te zien. Geef je zelf ook al webinars?

Vandaag willen we je graag wat tips meegeven die wel eens belangrijk kunnen zijn om nog meer uit je webinars te halen!

1. Adverteren voor je webinar
Het zal je zeker niet zijn ontgaan dat je kunt adverteren om nieuwe, maar ook warme doelgroepen aan te spreken via Facebook en Instagram. Het is een interessante test om te kijken of je vanuit een webinar voldoende waarde kan creëren om vervolgens naar een aankoop toe te werken. Als je het voor elkaar kunt krijgen meer omzet te krijgen uit de advertentie dan dat je er aan uitgeeft, dan heb je een cycles ontwikkeld die je kunt blijven gebruiken om je business te voorzien van sales.

Houd er tijdens de periode van adverteren rekening mee dat je 7 tot 14 dagen voor het webinar adverteert. Als je te ver van te voren begint zal je merken dat het aantal live kijkers zal dalen omdat men simpelweg het webinar weer vergeten is.

2. Zorg voor interactie in je webinar
Het draait in een webinar om een aantal zaken. De twee belangrijkste zaken zijn waarde en vertrouwen. De waarde ga je uiteraard verwerken in je verhaal waardoor je aan je expert status kan werken. Dit wekt vertrouwen, maar vergeet niet op de subtiele dingen te letten tijdens je webinar. Betrek live kijkers in je webinar, benoem ze bij naam en heet ze welkom. Dit maakt het echt en ook dit zal zorgen voor extra vertrouwen wat uiteindelijk naar meer sales leidt.

3. Deel het met je e-mail lijst
Het klinkt misschien simpel, maar vergeet je mailinglijst niet te betrekken bij een volgend webinar. Het is jouw base waar je hoogstwaarschijnlijk veel tijd en ook advertentiebudget aan hebt gespendeerd om het op te bouwen. De personen op je lijst zijn vaak warmer in vergelijking tot personen die je direct target vanuit je advertenties.

4. Houd bij wie je niet aanwezig was
Dit is een van de belangrijkste elementen na je webinar. Als je een goed webinar hebt gegeven ligt het percentage live kijkers ongeveer rond de 40-60%. Ongeveer de helft van de aanmeldingen heeft je webinar dus niet bekeken. Dit is een kans! Je kunt ze bijvoorbeeld uitnodigden voor een volgend webinar, of een speciale video voor ze maken omdat ze er niet bij konden zijn. Het laatste licht ik voor je toe in tip 5.

5. Maak je webinar tijdelijk beschikbaar als video met een aanbod
Een mogelijkheid om extra sales te genereren na je webinar is het gebruiken van een tijdelijk beschikbare video van het webinar. Zo kunnen personen die zich hebben aangemeld voor het webinar maar er niet bij waren alsnog een video bekijken waarin men een aanbod krijgt. Dit brengt een extra kans voor sales met zich mee.

Bovenstaande tips zijn vrij gemakkelijk te implementeren en toch zien we dat ze vaak nog ontbreken bij klanten. Pas jij ze allemaal al toe? Dan ben je goed bezig! Well done!

Mocht je meer willen weten over het maximale uit je webinar halen kun je ons uiteraard altijd contacten.

Tags
Categorieën