Geschreven door
Support the line
Datum
februari 1, 2019

Ondernemers gebruiken verschillende manieren om online zichtbaar te zijn voor hun doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan het weggeven van e-books en het delen van waardevolle informatie in webinars. Wij noemen dit bij Social Catch altijd ‘’gratis weggevers’’. In ruil voor deze informatie ontvang jij als ondernemer hun persoonlijke gegevens. Veelal is dit het e-mailadres en de naam.

Super natuurlijk! Op deze manier geef je waarde weg en maakt jouw doelgroep kennis met jouw product of dienst. Aan de andere kant vergroot jij je e-maillijst, waarmee je middels diverse e-mails de doelgroep kan opwarmen en verder kunt kneden.

In dit artikel gaan we specifiek in op de bedankpagina die iemand te zien krijgt als ze het e-book aan hebben gevraagd of zich hebben aangemeld voor het webinar.

Wij zien dat veel ondernemers op deze pagina nog kansen laten liggen en soms zelfs de kracht ervan onderschatten.

Daarom delen we in dit artikel 4 manieren om met je bedankpagina meer conversies te behalen.

 

Kans 1: Bied een product of dienst aan met korting in combinatie met een aftelklok (countdown)

Het plaatsen van een aanbod met korting op de bedankpagina is een methode waarmee je directe omzet uit jouw gratis weggever kunt behalen.

Zeker in combinatie met een aftelklok of ‘’countdown’’ van bijvoorbeeld 24 uur creëer je het gevoel: ‘’Nu beslissen, anders ben ik te laat’’.

Wanneer je op Facebook en Instagram adverteert, kan je deze methode gebruiken om de advertentiekosten direct terug te verdienen. Promoot je een laagdrempelig product (van bijvoorbeeld €47,-, dan is dit een geschikt product om ‘’break even’’ te draaien.

Zorg er wel voor dat dit product of deze dienst aansluit op de gratis weggever die men in eerste instantie heeft aangevraagd of zich voor heeft aangemeld. Dit maakt de kans groter dat zij de waarde van dit product inzien en overgaan tot een aankoop.

 

Kans 2: Laat zien dat je nog meer in je mars hebt

Naast het aanbieden van een product of dienst met korting, kan je ook extra waarde weggeven op je bedankpagina.

Stel dat iemand zojuist een e-book heeft aangevraagd, waarom zou je diegene dan niet laten weten dat je op datum X een interessant webinar geeft? Op deze manier haal je ongetwijfeld meer aanmelders binnen dan wanneer je dit niet zou doen.

Vervolgens kan je in het webinar jouw product of dienst pitchen.

Andersom kan dit natuurlijk ook. Iemand schrijft zich in voor jouw webinar, vervolgens laat je je e-book naar voren komen op de bedankpagina. Op deze pagina zou je verder nog aan kunnen geven dat dit e-book onmisbaar is om het webinar goed te kunnen volgen en dat het doornemen hiervan dus de ultieme voorbereiding is.

Naast een e-book of webinar kan je ook een gratis adviesgesprek aanbieden. Voor onder meer coaches kan dit een geschikte manier zijn om een warme relatie te leggen met de doelgroep.

 

Een voorbeeld:

Meer conversies uit je bedankpagina

 

Kans 3: Plaats een persoonlijke video waarin je men bedankt (binding met de doelgroep)

Ben je het gezicht van je eigen onderneming of wil je dit worden? Dan is deze derde tip vast en zeker iets voor jou. Vooral als je regelmatig zelf in je online uitingen te zien bent. Denk hierbij aan video’s in je e-mailmarketing of op Facebook. Bedank iemand op jouw manier voor de aanvraag of de aanmelding.

Coolblue pakt dit bijvoorbeeld erg goed aan. Wanneer je een aankoop hebt gedaan, krijg je deze video te zien waarin Eindbaas Pieter Zwart je bedankt voor je bestelling. Verder geeft hij aan wat er allemaal gaat gebeuren om het pakketje veilig en snel bij je thuis te krijgen.

 

Kans 4: Zorg voor een heldere navigatie

Geef de bezoeker de mogelijkheid om gemakkelijk terug te keren naar de website. Stuur ze op deze manier terug naar de homepage of stuur men, als iemand bijvoorbeeld zojuist een adviesgesprek heeft ingepland, naar de referentiepagina. Op deze pagina zijn casussen te vinden wat jij voor anderen hebt kunnen betekenen. Je kunt dit realiseren door een duidelijke CTA (in dit geval een button) te maken met hierin ‘’naar de homepage’’ of ‘’referenties bekijken’’.

 

Wij zijn erg benieuwd of je één (of meerdere) van deze tips toe hebt kunnen passen in je business. Laat je het hieronder even weten?

 

Wil je nog meer uit jouw social media advertising halen? Of wil je een keer strategisch sparren met een van onze specialisten? We denken graag met je mee en bieden graag ondersteuning bij het online uitbouwen van jouw business. Vul onderstaand formulier in en we spreken elkaar snel.

[activecampaign form=17]