Langzaam begint het, de zomer komt er aan! We kijken er allemaal naar uit, de periode van het jaar dat het weer lekker weer wordt, de lucht blauw is en je lekker kan genieten van de “nieuwe zomerwind” in je gezicht wanneer je tijdens de lunch weer buiten kan zitten!
Maar die nieuwe zomerwind neemt ook een paar nieuwe zaken met zich mee die van invloed zouden kunnen zijn op jouw business. Zoals we allemaal wel weten is het begrip van online advertising sterk aan het shiften en veranderen. Verbeteringen in technologie maken het al een tijdje mogelijk dat social media communicatie in een nieuw soort medium verandert. Het koppelt B2B, B2C en C2C. Maar met al die verbeteringen komen ook veranderingen in het online-consumptiegedrag. Klanten zijn online overal te vinden, en vaak is het mogelijk voor deze klanten om deel te nemen aan de creatie van content die ze te zien krijgen: Customer Integrated Marketing Communication noemen ze dat.
Als ondernemer moet je hier goed op weten in te spelen; je moet weten wat je klanten willen en waar je je klanten kunt vinden. Om hier een goed beeld van te schetsen is erg gedetailleerd onderzoek nodig. Dit lijkt ons een beetje overdreven voor onze wekelijkse blog. Wat we wel kunnen doen is een kort overzicht creëren van de nieuwe trends en ontwikkelingen omtrent online advertising; dingen waar je als ondernemer rekening mee moet houden, of op zijn minst een beetje van op de hoogte moet zijn wanneer je het uiterste uit je campagnes wilt halen.
Onderstaand vind je een overzicht van een aantal online advertising trends en ontwikkelingen. Niet elke trend is van toepassing op jouw business, en niet elke trend zal een enorme invloed hebben op jouw business, maar het is altijd goed om te weten wat er gaande is op de markt.
1: Genderneutraliteit
Jazeker, dit is een trend die steeds meer belang krijgt in de online advertising omgeving. Een hoop grote bedrijven hebben al alles uit de kast gehaald om hun campagnes genderneutraal te maken. De reden hiervoor ligt het hem in het winnen van meer brand-loyalty evenals het verkrijgen van meer authenticiteit. Genderneutraliteit is een trend die al langer gaande is, maar die nog niet lang wordt toegepast in de online advertising omgeving. De trend krijgt steeds meer aandacht, het is echt een verschijnsel van de huidige tijd.
2: Augmented reality
Het kan misschien klinken als iets wat veel te technisch is voor jouw business, maar veel businesses maken er al gebruik van. AR, de mogelijkheid om 3D objecten waar te nemen in de echte wereld. Merken als Flexa hebben de trend al toegepast. Met hun Flexa app maken ze het mogelijk om kleuren verf te testen op je eigen muur via de speciale camera in de app. Niet alleen Flexa heeft de trend toegepast, talloze andere bedrijven gingen je voor. Bijvoorbeeld Ikea, die het mogelijk maakt om virtueel meubels te testen in je eigen woonkamer. Wanneer je deze trend goed bestudeerd, en kijkt naar wat je target group aanspreekt, zou je hier misschien wel het gouden ei in hebben betreffende een effectieve en moderne advertising campagne.
3: Het ”vergeten” van oude branding technieken
Ja, dit is ook een trend. Bedrijven en ondernemers zijn zo druk met het focussen op alle nieuwe technieken, dat ze de ouderwetse manier van adverteren zowat vergeten. Gek, aangezien deze ouderwetse manieren het wel heeeeel lang hebben volgehouden. Waar het hier om gaat, is dat we niet moeten vergeten een emotionele band te creëren met onze klanten.
4: Lead generation
Hoe succesvol een campagne is is te meten door middel van leads. Leads zijn erg belangrijk en een steeds meer opkomende trend binnen online advertising. Alhoewel het begrip ‘lead’ kan verschillen per bedrijf of per campagne, wordt het wel bijna overal gebruikt met hetzelfde doel. Je kan er handmatig voor zorgen dat een lead wordt omgezet in een klant, maar er zijn ook talloze online softwares beschikbaar die een automation funnel opzetten en op deze manier proberen de leads om te zetten in klanten, of conversies. Wil jij nu ook ervaren hoe makkelijk het is om je leads te beheren en om te zetten in conversies? Neem dan een kijkje op de site van MailBlue en vraag een gratis proefaccount aan!
Wil je nu weten wat de beste strategie is voor jouw business, of hoe je het beste uit jouw advertising campagnes kunt halen? Neem dan vrijblijvend contact op en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!
[activecampaign form=17]