Geschreven door
Support the line
Datum
januari 5, 2021

Nieuw jaar, nieuwe blog en nieuwe inspiratie voor je bedrijf! We trappen het jaar af met een blog over offline klantenbinding. Want na een jaar waarin online het nieuwe normaal werd, moeten we ook offline niet vergeten.

Online vs Offline

We hebben het al vaker gezegd, online zijn is niet meer weg te denken de laatste jaren. Maar zeker in 2020 zijn bedrijven massaal online gegaan. COVID-19 heeft ondernemers hard geraakt het afgelopen jaar en daardoor werden ze genoodzaakt creatief te zijn om inkomsten te genereren. Dit leidde o.a. tot online cursussen/presentaties, online eten bestellen, online escape rooms en online events. Je kunt het zo gek niet bedenken en er was ineens een online oplossing voor. Daarmee willen we gelijk onze respect uitspreken voor de drijfveer van alle ondernemers en de manier waarop ze hun creativiteit hebben laten spreken.

Toch blijft die offline connectie net zo belangrijk. Elkaar af en toe een kaartje of een bloemetje sturen om te laten weten dat je aan iemand denkt of de relatie waardeert. Dat doet een ieder goed, toch? Het besef van hoe belangrijk “contact” überhaupt is, is in 2020 wel weer duidelijk geworden. 

Hier enkele tips van offline klantenbinding:

  • Persoonlijke kaart: bij een bestelling 
  • Starterspakket: bij een nieuwe samenwerking
  • Relatiegeschenk: bijvoorbeeld rond de feestdagen als bedankje voor het afgelopen jaar
  • Een kleinigheidje na het invullen van een review
  • Een verjaardagskaart met kortingscode bij een verjaardag
  • Een uitnodiging voor een members-only avond
  • Offline benaderen en inspelen op unieke dagen in het jaar.

Onze ervaring

Zo stuurden wij tussen kerst en oud en nieuw 2020 een giftbox naar onze klanten met een flesje bubbels, snacks en een contentkalender. De reacties hierop waren heel leuk om te lezen. En dit gaf ons ook weer een boost! Win-win situatie, toch? offline klantenbinding gift

Hier een kleine indruk van de reacties die we op de giftbox hebben mogen ontvangen:

– “Verder wil ik jullie bedanken voor  het leuke kerstcadeautje. Het was zo fijn om dat bij thuiskomt te vinden”.

– “Ook heel erg bedankt voor het pakketje echt heel blij mee, super leuk idee”

– “Hartstikke bedankt voor jullie geweldig mooie box met inhoud”

– “Dank voor de lekkere dingen van jullie, de chocolade rotsjes zijn al op”

Heb jij recent een kleinigheidje ontvangen? Hoe vond je het? Do we need to say more?