Grote online platformen als Facebook, Instagram en Google blijven zich continu ontwikkelen. Ze willen voorop blijven lopen met de nieuwste functies en spelen razendsnel in op recente onderwerpen. Vanaf nu lees je in “Social Catch Up” de meest recente Social media updates omtrent deze platformen. Zodat ook jij deze ontwikkelingen moeiteloos bij kunt houden.
1. Facebook Business Suite
Facebook heeft een nieuwe app ontwikkelt waarin je Facebook, Instagram en Messenger gemakkelijk in 1 app kunt beheren. Zodra je Facebook en Instagram account gekoppeld zijn aan deze app heb je de mogelijkheid om binnen deze app:
- Posts in te plannen voor beide platformen
- Up to date te blijven door hier alle meldingen te ontvangen
- Comments lezen
- Advertenties te maken of pagina berichten een boost te geven
- Inzicht te hebben op je data
- Messenger berichten te lezen en beantwoorden
Download de Facebook Business Suite in de App Store of Google Play store.
2. Instagram Reels
De Instagram Reel heeft veel weg van de populaire TikTok video’s en is al een reuze hype aan het worden. Een video van 15 seconden waar je verschillende effecten aan toe kunt voegen. Waarom is een Reel interessant voor je bedrijf?
Wanneer je een openbaar account hebt kun je je reel plaatsen in de “Explore” pagina. Dit geeft je de mogelijkheid om nieuw publiek te trekken.
Daarnaast krijgen Reels nu heel veel aandacht vanuit Instagram.
Hoe kun je meer mensen bereiken met Reels?
- Doormiddel van hashtags in je beschrijving,
- Mensen kunnen reels bekijken o.b.v. de audio of het effect. Dus wanneer men bij iemand anders doorklikt op de audio of het effect, kan men jouw reel te zien krijgen omdat je dezelfde specials gebruikt hebt.
- Mensen kunnen je reel delen.
Hoe maak je een Reel?
Linksboven in je scherm heb je de mogelijkheid om een verhaal te maken op je Instagram. Voorheen kon je hier kiezen uit “live” en “verhaal”. Nu vind je in dit rijtje ook “reels”.
Voorbeelden waar je o.a. een reel van kunt maken: het bereiden van een gerecht, het inrichten van een ruimte (interieur) of het gebruik van cosmetica / schoonheidsbehandelingen.
In de afbeelding hiernaast zie je de Explore pagina en het Reels-teken.
3. IGTV Ondertiteling
Een andere Social media update is de IGTV Ondertiteling, deze functie is ontstaan omdat veel mensen het geluid automatisch uit hebben staan wanneer zij video’s bekijken op Instagram. Hierdoor wordt het lastiger gemaakt om je boodschap over te brengen middels een video. Daarnaast zorgt deze functie voor veel meer toegankelijkheid bij doven of slechthorenden. De nauwkeurigheid van deze functie is niet 100%, maar het is een grote vooruitgang voor de IGTV.
Hoe voeg je ondertiteling toe aan je IGTV?
Net voordat je je IGTV gaat posten krijg je verschillende bewerkingsmogelijkheden. Zo kun je een titel maken, beschrijving toevoegen, je omslag bewerken etc. In dit rijtje staat nu ook de “geavanceerde instellingen”. Wanneer je hierop doorklikt kun je het schuifje openen van de “automatisch gegenereerde bijschriften” onder het kopje toegankelijkheid.
Wil je de taal van je ondertiteling aanpassen?
Dat kan bij Instellingen > account > bijschriften > standaard taal. Let goed op dat ook hier het schuifje open staat voor je automatisch gegenereerde bijschriften.
4. Pin je favoriete comments
Heb je een comment onder je instagram post waarvan jij vindt dat iedereen het moet zien? Dat kan! Instagram geeft nu de mogelijkheid om je reacties te pinnen. Zo kun jij zelf kiezen welke comment standaard te zien is onder je post. Deze functie heeft een maximum van 3 pins per post. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken wanneer:
- iemand een inspirerende reactie heeft geplaatst
- Iemand een goede review in zijn comment heeft staan
- jij zelf extra tekst kwijt wilt die niet meer in je caption past.
Hoe pin je een comment?
Swipe de comment naar links. Daar krijg je 3 opties voor de comment. Pinnen, rapporteren of verwijderen. De pin functie heeft het icoontje van een punaise/prikker.
Stay Tuned Wil jij op de hoogte blijven van alle Social media updates? Houd onze blog dan goed in de gaten!
Of zou je graag via Social media kanalen willen adverteren, maar heb je zelf de expertise niet? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
[activecampaign form=7]