Geschreven door
Support the line
Datum
juni 3, 2020

Wanneer je gaat adverteren met je dienst of product, is het belangrijk om een pakkende advertentietekst te schrijven. Een sterke advertentietekst is onmisbaar voor een goed converterende advertentie. 

Maar hoe schrijf je een advertentie tekst die je doelgroep aanspreekt en aanzet om door te klikken? En waar moet je op letten bij het schrijven van een advertentietekst?

We zitten een paar tips voor je op een rijtje die jou gaan helpen dé perfecte advertentietekst te schrijven.

 

1: Bepaal de plaatsing van de advertentie

Voordat je start met het schrijven van je tekst, is het belangrijk dat je bepaalt op welk platform je wilt adverteren. Elk platform is anders, hier zul je dan ook je teksten op moeten aanpassen. Een tekst die goed zou converteren op Facebook, is wellicht een te lange tekst voor op Instagram. Doorgaans zijn teksten op Instagram korter, hier staat de afbeelding of video centraal en wordt er minder aandacht besteed aan de tekst. Houd deze dan ook kort maar krachtig. 

Zorg dat de lengte, inhoud en toon van je tekst aansluit op het platform waar je deze gaat plaatsen.

2: Pas de tekst aan op je doelgroep

Logischerwijs heb je voorafgaand aan het maken van een advertentie, de doelgroep van je advertentie bepaald. Wanneer je de doelgroep hebt gedefinieerd, kan je hier de advertentie tekst en de tone of voice op aanpassen. Een doelgroep die bestaat uit jongeren, zul je bijvoorbeeld niet aanspreken met ‘u’ in je tekst. Ook kan je letten op de formaliteit of juist informaliteit van je tekst. Wanneer je klaar bent met het schrijven van je tekst, laat deze dan keuren door een persoon die binnen je doelgroep past. Zo weet je gelijk of de tekst gaat aanspreken binnen je doelgroep!

3: De kop is key

Je zult het vast en zeker zelf ook vaker doen: wanneer je oog op een tekst valt, lees je eerst de titel, de kop. Een kop zegt veel over een tekst: waar gaat de tekst over? Is deze tekst wel voor mij bedoeld? 

Dit is bij een advertentie tekst niet anders. De kop van je advertentie is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je advertentie, deze kan ervoor zorgen dat mensen je advertentie gaan lezen, of juist verder scrollen. Zorg daarom voor een pakkende kop die de aandacht trekt van je doelgroep. 

4: Houd rekening met het Facebook beleid

Facebook heeft een aantal regels waar je je aan moet houden wanneer je gaat adverteren. Houd je je niet aan deze regels? Dan zal Facebook je advertentie afkeuren. 

Een belangrijke regel binnen Facebook is dat je in je teksten geen aannames mag doen over persoonlijke kenmerken. Woorden als ‘je’ of ‘jouw’ zijn dan ook tricky. 

Lees voor het maken van je advertentie tekst goed de regels door die Facebook oplegt aan een advertentie. Zo vermijd je afkeuringen en bespaar je kostbare tijd!

5: Wek interesse

Laat je doelgroep zien waarom jouw product of dienst perfect bij hen past. Welk probleem hebben zij dat jij kan oplossen met je product of dienst? En waarom is jouw product dé perfecte oplossing? Waarin onderscheidt jij je van andere aanbieders?

6: Call to action

Tot slot is het belangrijk om gebruik te maken van een duidelijke call to action. Met de call to action stuur je de lezer aan om actie te ondernemen. Maak duidelijk wat mensen kunnen verwachten wanneer ze op de knop klikken: krijgen ze dan meer informatie, kunnen ze gelijk beginnen met shoppen, of komen ze op een registratiepagina? 

Geef de lezers dat duwtje in de rug dat ze nodig hebben om actie te ondernemen!

Wil je meer weten over het maken van dé perfecte advertentie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

[activecampaign form=17]

Tags
Tips
Categorieën