Over Nienke

Nienke Boer

Online Marketeer

Nienke's interesse in marketing begon al op de middelbare school toen ze haar profielwerkstuk over reclame mocht doen. Vanaf dat moment heeft ze de marketing niet meer losgelaten, dat is dan ook terug te zien in haar studiekeuzes. In haar studententijd heeft ze de opleidingen Marketingcommunicatie en Commerciële Economie weten af te ronden. Tussen deze opleidingen door heeft ze ook ervaring opgedaan in het werkveld. Zo heeft ze voor een softwarebedrijf content gemaakt en heeft ze bij een marketing- en communicatiebureau gewerkt met branding, content en sales gerelateerde vraagstukken. Nienke maakte recent de overstap naar Blue Agency om zichzelf verder in de online marketing te ontwikkelen. Haar rol binnen Blue Agency is dan ook het mede creëren en beheren van zowel Social Ads als Google Ads voor verschillende klanten. Daarbij ondersteunt ze ook in de e-mailmarketing bij MailBlue. 

Nienke kwam bij Blue Agency terecht, nadat ze een tijd parttime had gewerkt bij een marketingbureau en op zoek was naar een fulltime baan. Daarbij sprak het werken voor verschillende klanten bij een bureau haar heel erg aan. Via een bekende uit het Blue Agency team kwam Nienke uiteindelijk bij ons terecht en was de keuze om voor Blue Agency te kiezen voor haar snel gemaakt. 

Zowel privé- als op werkgebied vindt Nienke puzzelen erg leuk, dit doet ze omdat ze zichzelf graag uitdaagt om steeds moeilijkere puzzels op te lossen. Dit maakt het werken in de marketing voor haar ook zo leuk, ze zet graag een stapje extra voor de klant en denkt niet in één rechte lijn, maar in meerdere oplossingen. Wat een werkdag voor Nienke het leukst maakt is de afwisseling in taken en dat ze zich kan inzetten voor verschillende klanten. Dat maakt haar werk voor Blue Agency ook leuk, zo is ze het ene moment nieuwe content aan het opzetten voor een social campagne en het andere moment is ze data in een Google Ads campagne aan het analyseren.

Nienke Boer

Online Marketeer

Blue Agency


''If life gives you lemons, make lemonade.''

De open cultuur binnen Blue Agency maakt het werken voor Nienke erg prettig, omdat er geen top-down benadering is op de werkvloer. Nienke vindt het daarom fijn om naast het werken, ook een goede band met collega’s te creëren en hecht dan ook veel waarde aan teambuilding activiteiten. Thuiswerken is daarom niks voor haar, ze mist dan de gezelligheid en reuring op kantoor. 

Over tien jaar hoopt Nienke te kunnen werken voor een goed doel (voor dieren) als marketingmanager. Het lijkt haar prachtig om met haar werk echt impact te kunnen maken voor een breed publiek en wie weet, haar eigen campagnes later terug te zien op straat.

Naast haar werk besteedt Nienke haar tijd aan verschillende hobby’s, zo zit ze van jongs af aan op ballet en treedt ze nog ieder jaar op in een theater. Daarnaast is creatief bezig zijn de hobby waarmee ze echt tot rust komt. Van tekenen en schilderen tot fotografie, ze doet het allemaal. Nienke is daarnaast een echt buitenmens: zo trekt ze vaak de wandelschoenen aan en gaat ze graag op reis om nieuwe plaatsen en culturen te ontdekken. Gezelligheid met vrienden en familie staat bij haar ook op één, maar op 1 april moeten ze extra goed opletten: Nienke haalt dan ieder jaar een grap met ze uit.