Facebook Advertising voor coachingsprogramma's
van de Eetgeluk Expert in Nederland

De Gelukkige Eter met aan het roer van de onderneming: Carola van Bemmelen. Een schoolvoorbeeld waaruit de krachtige combinatie tussen Facebookadvertenties en marketingfunnels blijkt. Al meer dan drie jaar mogen wij Carola ondersteunen bij haar online marketingstrategie en dat werpt haar vruchten af. 

Gewoon eens wat resultaten op een rij, zo:
- groeide de mailinglijst met 254,81% van 12.072 contacten (2018) naar 42.833 contacten (2021);
- zijn we in staat om anno 2022 nog steeds webinaraanmeldingen te genereren tegen een mooie 2,12 euro per inschrijving;
- behaalde Carola een omzet van 35.568 euro met haar laatste e-mailcampagne;
- zijn we in staat om direct winstgevend te adverteren op Facebook & Instagram.

Natuurlijk moeten de cijfers kloppen, maar het fijne aan de samenwerking met Carola is dat we ook daadwerkelijk een impact maken op duizenden levens. Mensen die dankzij de producten van Carola, of deze nu gratis zijn of betaald, een relaxtere relatie met eten krijgen. Hoe we dat doen? Tess neemt je in dit artikel mee door de gebruikte strategieën.

Tess Luijten

Online Advertiser // Blue Agency B.V.

Wie is De Gelukkige Eter?

Hoe zou jouw leven eruitzien als je nooit meer op dieet hoeft en moeiteloos de juiste eetkeuzes maakt? Carola van Bemmelen helpt je om een Gelukkige Eter te worden. Stop de frustratie en het ge-jojo en kies voor een aanpak die wel werkt: verleid je oerbrein tot gezonder eetgedrag.

Je oerbrein beslist namelijk in 99% van alle gevallen wat je eet. En geloof het of niet: je oerbrein heeft absoluut schijt aan de schijf van vijf. Friet, taart en chocola is wat het wil. Liefst iedere dag en graag in grote hoeveelheden. Om die reden saboteert het ieder dieet en ieder gezond voornemen.

Tess, hoe heb je dat geflikt..?

Tja... Waar moet ik beginnen? Het fijne van het werken met Carola is dat zij heerlijk flexibel werkt, dat zorgt er dan ook voor dat er in drie jaar tijd ongelooflijk veel testen zijn uitgevoerd. Toch komt het in de kern neer op twee onderdelen die ervoor zorgen dat we zulke mooie resultaten behalen met De Gelukkige Eter: Traffic & Conversie.

Traffic & Conversie: de klantreis

Er zijn methodes om meer bezoekers te krijgen en er zijn methodes om van bezoekers, betalende klanten te maken. Gecombineerd: de klantreis. Die klantreis is van groot belang om inzichtelijk te krijgen hoe klanten nu eigenlijk klant worden. Zodra we dit weten kunnen we een veel sterkere marketingstrategie neerzetten.

De Gelukkige Eter kent meerdere programma's, gratis weggevers en boeken. Het hoofdprogramma is de Eetgeluk Universiteit. De Eetgeluk Universiteit kun je zien als dé Netflix op het gebied van eetgedrag. Met een prijs van 57 euro per maand, en een minimum van 12 maanden (684 euro), weten we dat Facebook minder geschikt is om direct de universiteit te verkopen.

Daarom zetten wij de advertentiestrategie (traffic) in voor leadgeneratie. Carola is steengoed in het geven van webinars en het organiseren van challenges waarin zij haar doelgroep leert kennen en het vertrouwen weet op te bouwen. Vanuit het vertrouwen beslissen haar klanten om deel te nemen aan haar programma (conversie).

Van bezoeker naar geïnteresseerde (lead)

Om mensen kennis met ons te laten maken en dus bezoekers naar de website te krijgen, werken wij met advertenties op Facebook & Instagram. De bezoekers, die kennen ons nog niet. Daarom maken we de stap om kennis te maken zo laagdrempelig mogelijk, in ruil voor een naam- en e-mailadres ontvangt de bezoeker een waardevol ebook. Op deze manier kunnen we de bezoeker nog beter helpen, want naast het ebook worden er ook geautomatiseerd e-mailcampagnes verzonden aan deze bezoeker (inmiddels lead).

De fout die ik vaak gemaakt zie worden is dat ondernemers maar één weggever hebben. Werkt die ene weggever niet, dan zal de advertentiestrategie wel niet werken. Think again!

Door het inzetten van verschillende weggevers kun je verschillende doelgroepen of uitdagingen aanspreken. Je bereikt dus andere mensen die anders nooit op jouw advertentie zouden hebben geklikt, door bijvoorbeeld andere pijnpunten aan te halen. Je kunt ook eens testen met de vorm van zo'n weggever. Bij De Gelukkige Eter hebben we tientallen weggevers getest, van ebooks tot challenges en van gratis weggevers tot betaalde weggevers. Het leuke is: iedere weggever presteert weer anders.

Zo draaiden we in 2022 (jan - apr) alleen al 7 verschillende campagnes:

- Een ebook: 'Manage je Oerbrein' > kost ons 1,62 euro per inschrijving met 1876 verzamelde leads. De waarde van zo'n lead? Die moet blijken uit de ingezette marketingfunnels.
- Een voordelig betaald programma: 'Stop met Snaaien' > kost ons gemiddeld 13,78 euro per deelnemer, maar levert ons 37 euro op.
- Een gratis webinar: 'Nooit meer op dieet' > kost ons 2,15 euro per inschrijving, tijdens een webinar kun je intensief kennismaken met jouw doelgroep, wat direct leidt tot verkopen.
- Een digitale bootcamp: 'Zelfvertrouwen' > kost ons 6,02 euro per inschrijving.
- De podcast: moeilijk om te meten, maar het aantal luisteraars is significant gestegen!
- Retargeting: tijdens de lanceringsperiode draaiden we advertenties naar de Eetgeluk Universiteit, hoewel dit om een abonnement gaat van 684 euro per jaar realiseerde we hier ook direct verkopen mee voor 79,86 euro per deelnemer. Tel uit je winst ;).

Sommige weggevers werken beter dan de andere. Sommige weggevers zorgen ervoor dat je direct winstgevend kunt adverteren, bij andere weggevers duurt dit soms wel een aantal maanden. Vergeet daarom niet je weggever te testen en minstens zo belangrijk: je marketingfunnel.

Van lead naar klant (conversie)

Ik vertelde het al even: Carola is onwijs krachtig tijdens challenges en webinars. Het is belangrijk om te weten hoe je jouw bezoekers en leads kunt converteren naar klanten. Voor de één zijn dit marketingfunnels, voor de ander telefonische verkopen en voor Carola zijn dit productlanceringen.

Nadat je een gratis weggever hebt aangevraagd, bijvoorbeeld het ebook, word je per mail opgevolgd met interessante videolessen om zo daadwerkelijk al resultaat te behalen met je gezondheid. Het doel: de potentiële klant alvast een waardevol voorproefje geven van de gehele academie. Vanuit de marketingfunnel wordt vervolgens een aanbod gedaan om de academie te proberen met een niet goed, geld terug garantie. 

Het belangrijkste in deze fase is om het contact met de doelgroep te behouden. Met e-mailmarketingsoftware als MailBlue worden potentiële klanten automatisch opgevolgd en kun je gemakkelijk nieuwsbrieven versturen naar je doelgroep. Houd je je doelgroep warm, dan kun je piekmomenten in je business en omzet creëren met webinars en productlanceringen.

Creëer piekmomenten in je omzet met productlanceringen

De laatste productlancering leverde Carola een omzet op van 35.568 euro met haar product: De Eetgeluk Universiteit. De productlancering werd verzonden aan 26.230 nieuwsbrieflezers, omgerekend een waarde van 1,36 euro per nieuwsbrieflezer en dat zonder alle andere marketingacties en mailings die worden verzonden.  

Op 29 april 2022 startte we met de productlancering, bestaande uit:
- 8 Mailings
- 1 Webinar
- 1 Product

In de periode van 29 april tot en met 8 mei werden er 8 mailings verstuurd welke leiden naar de Eetgeluk Universiteit. Heb jij weleens een productlancering gedaan aan jouw mailinglijst?

De Gelukkige Eter (Carola van Bemmelen) over de samenwerking met Blue Agency...

"Al een aantal jaar werk ik met volle tevredenheid samen met The Blue Agency. Samen hebben we de afgelopen jaren heel wat advertentiecampagnes gedraaid. Het is zo fijn dat ik me verder nergens zorgen om hoef te maken omdat ik weet dat alles bij Tess in goede handen is. We bespreken samen de strategie, plannen de campagnes en ik lever de benodigde zaken aan en daarna doet zij de rest. Sinds onze samenwerking en de gerichte campagnes ben ik in drie jaar tijd in omzet gegroeid van 40.000 euro per jaar naar dit jaar bijna 300.000 euro. Investeren in een goede partner op dit gebied werkt dus echt!"

Een Facebook- & Instagram Marketing Specialist inhuren voor jouw onderneming?

Met meer dan 10,4 miljoen gebruikers op Facebook en 5,6 miljoen gebruikers op Instagram zit ook jouw doelgroep op deze platformen. Facebook & Instagram verzamelen veel informatie over de gebruikers, deze informatie stelt ons in staat om effectieve advertentiecampagnes te publiceren. Facebook Advertising is veelzijdig inzetbaar, denk bijvoorbeeld aan het verzamen van leads, stimuleren van verkoop, interactie te creëren en de naambekendheid van jouw merk te vergroten.

Om het maximale rendement te behalen kun je Facebook advertising uitbesteden aan een specialist. Onze advertising specialisten zijn dagelijks bezig met het optimaliseren van advertentiecampagnes om zo het beste resultaat te behalen. Zo ontzorgen wij jou op het gebied van advertising en denken we mee in de te hanteren strategie.

Facebook Advertising Uitbesteden?

Facebook advertising uitbesteden: Hoe werkt het?

Volledig ontzorgd
Door een specialist die op dagelijkse basis rendement behaald via Facebook.

Meedenken in strategie
We denken strategisch met je mee, zo behalen we samen betere resultaten.

Analyse & optimalisatie
Wij duiken de cijfers in, en sturen dagelijks bij waar dat nodig is.

Persoonlijk contact
Eenvoudig contact met jouw persoonlijke campagnemanager.

Wekelijkse rapportage
Weet precies hoe je ervoor staat dankzij onze wekelijkse rapportage.

Pro-actief advies
Kansen die wij zien voor jouw business delen wij direct!

Laten we even kennismaken!

Benieuwd hoe we jouw onderneming en advertentiestrategie naar een hoger level kunnen tillen?

Plan een kennismaking in met één van onze advertentie-specialisten en ontdek hoe wij jou kunnen ondersteunen.