1213% Omzetgroei dankzij Facebook Ads
voor E-commerce

Een omzetgroei van 1213% dankzij het adverteren op Facebook, dat is flink! Toch deed onze Ivo (Blue Agency) het samen met BHsupport.nl. Samen met Ivo keken wij eens terug op het startpunt van de campagnes voor BHsupport. Voordat Ivo 1,5 jaar geleden startte met het management van de advertentiecampagnes voor BHsupport was er al een stabiele omzetstroom, fijn, dat betekent proof of concept en kansen om te schalen! Zo gezegd, zo gedaan.

In 1,5 jaar tijd (januari 2020 - juni 2021):
- Groeide de omzet met 1213%
- Behaalde wij een gemiddelde ROAS van 7.55 met Facebook, Instagram en Google Ads.

In amper 1,5 jaar tijd realiseerde Ivo een omzetgroei voor BHsupport.nl ter hoogte van 1213% met een gemiddelde ROAS van 7.55 op de advertentieplatformen van Facebook, Instagram en Google. Hoe deze omzetgroei is gerealiseerd? Dat lees je in dit artikel.

Ivo peeters

Online Advertiser // Blue Agency B.V.

Wie is BHsupport.nl?

BHsupport is dé online sport bh-, lingerie-, badmode- & loungewear specialist voor de zelfbewuste vrouw. Niet alleen een online locatie om een bestelling te plaatsen, maar een plek waar je persoonlijk advies krijgt om jouw perfecte BH te vinden.

Ivo, wat zijn de learnings om mee te nemen?

"Focus op hetgeen dat werkt", natuurlijk zijn er in 1,5 jaar tijd veel testen uitgevoerd om tot dit geweldige resultaat te komen. Toch kun je - ook wanneer je net start - gebruik maken van de lessen behaald uit deze advertentiecampagnes. Binnen campagnes is het altijd goed om te kijken wat er werkt en deze learnings mee te nemen naar nieuwe campagnes, maar vergeet ook niet om aandacht te besteden aan de campagnes die goed presteren. Opschalen is vaak makkelijker dan een geheel nieuwe campagne starten.

Budgetverdeling naar de best presterende productcategorieën

Gekeken naar het assortiment van de webshop van BHsupport zien we dat iedere productcategorie anders presteert. De ene productgroep behaalt voordelige klikken terwijl een andere productgroep juist weer een hogere conversie behaalt. Iedere productgroep zou een eigen behandeling moeten krijgen, omdat het aankoopproces voor de verschillende productgroepen er anders uitziet. In de casus van BHsupport adverteren we in 5 verschillende productgroepen gedurende het jaar. Bepaalde productcategorieën zijn het hele jaar relevant en andere producten zijn in het ene seizoen populairder dan in het andere seizoen. Door op tijd over genoeg content te beschikken, die nodig is voor een gebonden seizoen, hebben wij de mogelijkheid om productcategorieën op te schalen zodra wij zien dat dit mogelijk is. Door een productcategorie volledig te ontleden en in elke laag van deze productcategorie content en producten te hebben, is het goed inzichtelijk waar de meeste omzet valt te halen en kan hier snel worden opgeschaald.

Maak gebruik van de 'social proof' op je advertenties

Door de structuur en opzet van je campagnes te blijven optimaliseren, weet je na verloop van tijd welke campagnes het beste werken voor jouw doelgroep. Wanneer je dit inzichtelijk hebt weet je dus hoe jouw campagne eruit moet komen te zien, zodat je geen wijzigingen meer hoeft door te voeren nadat de campagne is gepubliceerd. Dit geeft je de mogelijkheid om de opgezette advertentie te dupliceren onder andere doelgroepen zonder dat alle vind-ik-leuks & reacties verdwijnen, waardoor je advertenties met meer dan 200 vind-ik-leuks onder een totaal andere doelgroep kunt laten zien. Dit zorgt voor 'social proof' op jouw advertenties waardoor direct vertrouwen wordt gecreëerd bij nieuwe potentiële klanten.. 

Optimaliseer je advertenties voor de juiste plaatsingen

Er zijn meerdere plaatsingen waarop je een advertentie kan laten zien, denk aan plaatsingen zoals stories, nieuwsoverzicht, ontdekken etc. Per plaatsing zijn er ook weer verschillende manieren om een advertentie te laten zien, denk aan video’s, enkele foto’s en bijvoorbeeld een carrousel. Per manier die je kiest om een advertentie te laten zien op een plaatsing zijn er ook weer verschillende afmetingen die je hiervoor kan kiezen, zo kan je een vierkante foto laten zien of juist weer een langwerpige. Door dit alles op de juiste manier in te regelen kun je met dezelfde content advertentievermoeidheid voorkomen. Wanneer je eerst 6 foto’s in een carrousel aan je doelgroep laat zien kan je na 3 weken dezelfde foto’s los in een advertentie plaatsen en weer nieuwe klanten halen uit diezelfde doelgroep. Wanneer je diezelfde foto’s namelijk los in een advertentie zet, is de foto veel grotere in beeld waardoor je opnieuw opvalt.

Voor Google Ads heeft dit proces er anders uitgezien, hier is gekozen om de focus te leggen op 1 productcategorie en deze volledig in Google Ads uit te bouwen. Omdat het bij Google Ads niet draait om het verzamelen van likes en het blijven vernieuwen van content, hier is een strategie voor de langere termijn van toepassing.

Door focus te houden op 1 productcategorie binnen Google Ads heeft mijn collega Thom (Google Ads Specialist, Blue Agency) de mogelijkheid gehad om deze productcategorie horizontaal volledig uit te bouwen, waardoor deze webshop bij alle eventuele rendabele zoekwoorden binnen Google als advertentie naar boven zal komen. Deze omzet is behaald via een ‘search’ campagne op 1 van de 5 productcategorieën, de komende maanden zal gekeken worden of we de andere categorieën ook via search- en shopping campagnes gaan aanbieden om ook hier de vindbaarheid - en daarmee de omzet - een flinke impuls te geven.

BHsupport (Anita van Elmpt) over de samenwerking met Blue Agency...

"Het samenwerken met Ivo loopt als een speer waardoor onze webshop dit jaar fenomenaal doorgroeit! Met Blue Agency als partner en Ivo als specialist, is een weg ingeslagen die wij tot voor kort niet voor mogelijk hielden dat adverteren via Facebook & Instagram daadwerkelijk zo succesvol kon zijn. Blue Agency en Ivo zijn deel van ons bedrijf geworden en zijn oprecht betrokken bij de webshop, eigenlijk hoef ik alleen maar de afbeeldingen, video’s en teksten aan te leveren en zij doen de rest. Op uitnodiging van Blue Agency vindt er maandelijks een telefonische meeting plaats om het e.a. door te nemen, eind van iedere week krijg ik stipt een rapportage over de behaalde resultaten en ze zorgen ervoor dat nooit onder een afgesproken ROAS wordt geadverteerd. Ik wens iedere ondernemer een partner als Blue Agency toe, op mijn collega-concurrenten webshops natuurlijk na…"

Een Facebook- & Instagram Marketing Specialist inhuren voor jouw onderneming?

Met meer dan 10,4 miljoen gebruikers op Facebook en 5,6 miljoen gebruikers op Instagram zit ook jouw doelgroep op deze platformen. Facebook & Instagram verzamelen veel informatie over de gebruikers, deze informatie stelt ons in staat om effectieve advertentiecampagnes te publiceren. Facebook Advertising is veelzijdig inzetbaar, denk bijvoorbeeld aan het verzamen van leads, stimuleren van verkoop, interactie te creëren en de naambekendheid van jouw merk te vergroten.

Om het maximale rendement te behalen kun je Facebook advertising uitbesteden aan een specialist. Onze advertising specialisten zijn dagelijks bezig met het optimaliseren van advertentiecampagnes om zo het beste resultaat te behalen. Zo ontzorgen wij jou op het gebied van advertising en denken we mee in de te hanteren strategie.

Facebook Advertising Uitbesteden?

Facebook advertising uitbesteden: Hoe werkt het?

Je wordt ontzorgd door een Facebook Advertising Specialist, een collega die op dagelijkse basis rendement behaald via Facebook.

We denken strategisch met je mee, zo behalen we samen betere resultaten.

Dagelijks optimaliseren wij jouw advertentie-campagnes en voorzien we jou van advies.

Door Facebook Advertising uit te besteden behaal je betere resultaten, hou je meer tijd over om aan je bedrijf te werken en creëer je extra vrijheid.

Laten we even kennismaken!

Benieuwd hoe we jouw onderneming en advertentiestrategie naar een hoger level kunnen tillen? Plan een kennismaking met één van onze advertentie specialisten en ontdek hoe wij jou kunnen ondersteunen.